بازی های درسی

فارسی

پنجم دبستان

خانواده بزرگ شهید چمران بازی های درسی فارسی پنجم دبستان

بازی های درسی فارسی  پنجم دبستان

در این نوشته سعی داریم چند نمونه از بازی های درسی فارسی پنجم دبستان را بیان کنیم. زمانی که آموزش فارسی به همراه بازی های درسی باشد، دانش آموزان ابتدایی، درس فارسی را با اشتیاق زیادی یاد می گیرند و درس شیرین فارسی ابتدایی به جانشان می نشیند.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی در زمینه بازی های درسی فارسی پنجم دبستان، می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان پنجم دبستان  مراجعه کنید.

معرفی چند نمونه بازی های درسی فارسی پنجم دبستان

در مورد درس آفرینش می توانیم در مورد محیط زیست صحبت کنیم . به محله می رویم و زباله ها و دیوارها و خیابان ها را در مرحله ی اول فقط مشاهده و یادداشت می کنیم. در مرحله ی بعدی، لباس نظافت چی می پوشیم و جاهایی که نوشته بودیم کثیف است را تمیز می کنیم. در ابتدا این کار برای بچه ها سخت بود اما کم کم با آن کنار آمدند.

شعر در فارسی پنجم دبستان

در مورد شعری از نظامی که در کتاب است با بچه ها حرف زدیم و معنی ابیات را از آن ها پرسیدیم و گفت و گو کردیم و یکی از بچه ها داوطلب می شد که در مورد این شاعر در کلاس ارائه ای داشته باشد.برای حفظ کردن شعرها، به بچه ها فشار نمی آوریم چون بعد از مدتی فراموش می شوند.گاهی شعرها را به صورت گروه سرود اجرا می کنیم. شعری در مورد زکریای رازی داشتیم و در مورد زندگی او تحقیق کردیم و برای بچه ها جالب بود که چگونه با وجود علم زیاد، خدا را قبول ندارد.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه پنجم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس پنجم ، مراجعه کنید.

بخوانید  بازی های درسی فارسی دبستان

طرح درس های خلاقانه برای فارسی دبستان

متضاد و مخالف را با چیزهای دم دستی که در کلاس بود مثال می زدیم مانند، شام و نهار، رنگ قرمز و آبی، نمره ی بد یا خوب، بلند قد یا کوتاه قد. در مورد درس ایران من، به بچه ها گفتیم بنویسند خودشان ۳۰ سال دیگر به کجا رسیده اند و سپس در مورد سی سال دیگر ایران بنویسند، گاهی اوقات انتقاد یا راهکار برای مشکلات کشور هم می دادند.
در درس نام نیکو که در مورد استاد فرشچیان بود، به موزه ی سعد آباد رفتیم و آثار ایشان را دیدیم.

در مورد درس نام آوران دیروز امروز فردا که در مورد شهید احمدی روشن بود یک انیمیشن نمایش دادیم که بچه ها جواب خیلی از سوالاتشان را گرفتند.
برای حفظ لغات درس و انتهای کتاب، فلش کارت درست کردیم که با این کارت ها می شود بازی های زیادی انجام داد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص کارگاه بازی های درسی فارسی پنجم دبستان، می توانید توضیحات ارائه شده  توسط آقای  حسینی مربی ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.