بازی و ریاضی

کلاس چهارم

شناخت کسر ها

خانواده بزرگ شهید چمران بازی و ریاضی کلاس چهارم (شناخت کسر ها)

بازی و ریاضی کلاس چهارم شناخت کسر

ما در مدرسه چمران برای یادگیری عمیق و با لذت، برنامه ریزی می کنیم. برای این هدف باید تلاش کنیم که یادگیری ریاضی چهارم دبستان با استفاده از بازی و ریاضی کلاس چهارم و پروژه های ریاضی کلاس چهارم انجام شود. ما نباید برای آموزش عجله کنیم. جوری که یادگیری صورت نگیرد و فقط انباشت اطلاعات غیر کاربردی برای دانش آموز اتفاق بیفتد. استفاده از بازی ریاضی کلاس چهارم، باعث می شود بچه ها مشتاقانه مفاهیم ریاضی کلاس چهارم را آموزش ببینند. در این نوشته به یک مورد از بازی ریاضی های کلاس چهارم برای شناخت کسر، اشاره می کنیم.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی در زمینه بازی و ریاضی کلاس چهارم، می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان چهارم دبستان مراجعه کنید.

یک نمونه بازی و ریاضی کلاس چهارم شناخت کسر

چند روز پیش من و ۳ تا از دختردایی هایم داشتیم از خانه مادربزرگ رد می شدیم که تصمیم گرفتیم یک سر به او بزنیم. مادرجون تنها زندگی می کند و وقتی ما را دید تعجب کرد و گفت شما کجا، اینجا کجا،گفتیم آمدیم به شما سر بزنیم، مادرجون گفت من که خرید نکردم، غذایی درست نکردم، حالا چی بدم شما بخورید، گفتیم اشکال ندارد هرچی تو یخچال دارید را بیاورید. بین ما ۴ نفر تقسیم کنید.مامان جون یک سفره انداخت و آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرد.

۱/۴ من ۱/۴ مریم۱/۴ زینب۱/۴ زهرا. مامان جون رفت تو یخچال و دید یک شانه تخم مرغ ۱۲ تایی هم دارد.گفت من این ها را چطوری بین شما تقسیم کنم. مریم گفت اگر شما کل تخم مرغ ها را تقسیم بر ۴ کنید به هرکدام از ما سه عدد می رسد، یعنی ۱/۴ از کل تخم مرغ ها می شود ۳ عدد.مامان جون گفت صبر کنید من یه عالمه گردو تازه چیدم و میخواهم بشمارم و به اندازه ی مساوی بین شما تقسیم کنم. ۲۰ عدد گردو بود که تقسیم بر ۴ می شود ۵ عدد. یعنی به هرکدام از ما، ۱/۴ از کل گردو ها رسید که ۵ عدد می شود. مامان جون گفت من ۸ تا قالب پنیر هم دارم و می توانم به هرکدام ۲ قالب بدهم یعنی ۱/۴ از کل قالب های پنیر. تعداد خوراکی هایی که مامان جون به ما داد با عدد کسر آن که ۱/۴ بود فرق می کرد، این خاصیت واحد کسرها است. ممکن است هر کسری واحدش فرق کند. مثلاً برای تخم مرغ ها، واحد ۳ تایی بوده و وقتی می گوییم ۱/۴ تخم مرغ ها را برداشتیم یعنی یک بسته ۳ تایی از کل تخم مرغ ها را برداشتیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه چهارم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس چهارم، مراجعه کنید. برای نمونه در لینک زیر می توانید ایده های چمرانی ها برای پایه چهارم ابتدایی را مشاهده کنید.

بخوانید  حل مشکلات پایه چهارم دبستان به سبک چمرانی ها

بسته پایه چهارم

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی و ریاضی کلاس چهارم شناخت کسر توضیحات ارائه شده توسط، مربی کلاس چهارم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.