روش تدریس

خلاقانه

ریاضی پنجم

خانواده بزرگ شهید چمران روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم

مقدمه

 در این نوشته به روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم می پردازیم. در مورد بعضی از مباحث ریاضی، یک عده ممکن است بگویند که این مباحث در آینده و زندگی کاربردی ندارند. نکته قابل توجه این است که یکی از مهم ترین اهداف درس ریاضی پرورش قوه ی تفکر و تعقل بچه ها است.

یکی از چالش های کتاب این است که مطالب با خود متن کتاب برای بچه ها جا نمیفتد. همچنین کاربرد این مطالب را متوجه نمی شوند. وقتی ریاضی برای بچه ها شیرین می شود که هم یاد بگیرند، هم کاربرد آن را متوجه شوند. ما باید سعی کنیم روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم را جوری انتخاب کنیم که ریاضی پنجم ابتدایی را برای بچه ها شیرین کنیم.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان پنجم دبستان مراجعه کنید.

یک نمونه روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم مبحث نسبت

در بحث نسبت ها گفتیم آب پرتغال بیشتر مورد علاقه ی بچه ها است و آب لیموشیرین کمتر. ترکیب این دو مزه ی خوبی می دهد. یک فرمول می تواند داشته باشد. ۵ عدد پرتغال و ۲ عدد لیموشیرین و نسبت آن ها در ریاضی می شود ۵ به ۲ یا ۵/۲ برای یک نفر.

یکی از بچه ها می گوید ما در خانه می خواهیم این ترکیب را بخوریم و ما ۶ نفر هستیم. چه کار کنیم؟ فرمول ۵/۲ را در ۶ ضرب می کنیم و می شود ۳۰/۱۲ یعنی ۳۰ عدد پرتغال و ۱۲ عدد لیموشیرین باید داشته باشیم.

روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم با فیلم

در مورد بعضی درس های ریاضی باید یک فیلم تهیه کرده باشیم و قبل از کلاس یا در حین کلاس به بچه ها نشان دهیم تا فهم درس هایی که مقداری خشک هستند را برای بچه ها راحت تر کنیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در زمینه ی روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی) ، بخش کلاس پنجم، مراجعه کنید.

بخوانید  آموزش مجازی کلاس پنجم

برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص روش تدریس خلاقانه ریاضی پنجم، ارائه زیر توسط آقای بابایی، مربی کلاس پنجم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.