آموزش اجتماعی

چهارم دبستان

با بازی

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش اجتماعی چهارم دبستان با بازی

آموزش اجتماعی چهارم دبستان با بازی

مقدمه

ما در مدرسه چمران برای یادگیری عمیق و با لذت، برنامه ریزی می کنیم. برای این هدف باید تلاش کنیم که یادگیری اجتماعی چهارم دبستان با بازی جذاب انجام شود. ما نباید برای آموزش عجله کنیم. جوری که یادگیری صورت نگیرد و فقط انباشت اطلاعات غیر کاربردی برای دانش آموز اتفاق بیفتد. یادگیری اجتماعی چهارم دبستان باید با ذوق و اشتیاق همراه باشد.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان چهارم دبستان مراجعه کنید.

نقشه خوانی در اجتماعی چهارم دبستان

یکی از تکلیف های ما برای بچه ها، نقشه خوانی است و باید یک نقشه را از روی راهنمای نقشه توضیح بدهند. رفتیم سراغ نقشه ایران و از بچه ها پرسیدیم هرکدام در کدام شهر به دنیا آمده اند. از آن جایی که همه در تهران به دنیا آمده بودند پرسیدیم پدر و مادر و یا پدر بزرگ و مادربزرگ آن ها در کدام شهرها به دنیا آمده اند. از آن ها خواستیم آن شهرها را روی نقشه نشان دهند. استان آن شهرها هم نشان دهند. این که اگر بخواهیم به آن شهرها برویم، از کدام شهرها باید بگذریم.

یادگیری مراکز استان ها با بازی فلش کارت

در مرحله بعد در مورد استان ها صحبت کردیم. چند مرحله بازی هم طراحی کردیم. چون حفظ کردن مرکز استان ها برای بچه ها سخت بود، ما از تک تک بچه ها می پرسیدیم که مثلاً مرکز فارس را در نقشه پیدا کن و بگو و در مرحله بعد در هفته اول، ۱۰ عدد کارت را به هرکدام از بچه ها می دادیم و می‌گفتیم پشت کارت نام هر استانی که دوست داری را بنویس و روی کارت مرکز استان را بنویس. در هفته دوم ۱۰ کارت دیگر و در هفته سوم ۱۰ کارت دیگر می دادیم. در پایان از بچه ها پرسش می کردیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه چهارم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس چهارم، مراجعه کنید.

بخوانید  بازی ریاضی خلاق کلاس دوم، قسمت دوم

تهیه نقشه منزل

سپس قرار شد هرکس یک نقشه از خانه خودشان را همراه با راهنمای نقشه بکشد. بعضی از بچه ها قسمت های مختلف خانه را رنگ کرده بودند. در راهنمای نقشه نوشته بودند که هر رنگ کدام قسمت خانه را نشان می دهد. مرحله بعدی ساخت ماکت خانه است و آن را به عنوان یک پروژه مادر دختری یا پدر دختری می توان تعریف کرد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش اجتماعی چهارم دبستان با بازی، توضیحات ارائه شده توسط خانم هاشمی، معاون آموزشی ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.