بازی ریاضی خلاق

کلاس دوم

جمع فرآیندی

گسترده نویسی

خانواده بزرگ شهید چمران بازی ریاضی خلاق کلاس دوم، جمع فرآیندی

مقدمه

دراین نوشته به بازی ریاضی خلاق کلاس دوم، مبحث جمع فرآیندی می پردازیم. ما در پایه ی دوم معمولا درس را با بازی ریاض خلاق کلاس دوم و فعالیت و قصه به بچه ها یاد می دهیم.  استفاده از بازی ریاضی خلاق کلاس دوم و یک سری ابزار جذاب برای آموزش ریاضی، بچه ها را مشتاق یادگیری می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس دوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس دوم مراجعه کنید.

بازی و ریاضی خلاق کلاس دوم، جمع فرآیندی

روند کتاب ریاضی برای آموزش جمع دورقمی و سه رقمی و… به این صورت است که اول بچه ها با روش فرایندی یاد میگیرند. در روش فرایندی اول از ارزش مکانی بالاتر شروع میکنیم. در فیلم زیر می توانید یک نمونه آموزش جمع فرآیندی را ببینید. بعد از روش جمع فرآیندی روش جدول ارزش مکانی که مثل قدیم از یکان شروع می کردند به جمع کردن را در کتاب ریاضی داریم.

حالا برای جذاب شدن روش فرایندی اولین خطی که دور اعداد کشیدیم، از بچه ها پرسیدیم که شبیه چه چیزی است که خودشان اسم بگذارند. یکی می گفت شبیه جوراب است یکی می گفت شبیه کفش است و…ما اسم جمع جورابی را روی روش جمع فرآیندی گذاشتیم.

بازی و ریاضی خلاق کلاس دوم، دست چین اعداد و بحث گسترده نویسی

بخوانید  بازی برای تثبیت و آموزش نشانه ها

برای بازی ریاضی خلاق کلاس دوم در مبحث گسترده نویسی از لیوان های یک بار مصرف استفاده کردیم. روی لیوان های یکبار مصرف عددها را نوشتیم. یکی ای ها ، ده تایی ها و صد تایی. وقتی لیوان ها را داخل هم می گذاشتیم، عدد ها درست می شد. وقتی که لیوان ها را از هم باز می کردیم حالت گسترده نویسی می شد و گسترده نویسی را خیلی خوب برایشان جا می افتاد.

بازی ریاضی خلاق کلاس دوم برای دستچین اعداد، می تواند ساخت دستبند باشد. مثلا سه تا دستبند که در شکم هم فرو می روند. برای آموزش دسته های یکی و ده تایی و صدتایی با بازی ریاضی خلاق کلاس دوم، کلیپ جذاب گونگولو صدگان را که در فیلم زیر می توانید مشاهده کنید، پخش کردیم.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی ریاضی خلاق کلاس دوم، مطالب ارائه شده توسط مربی کلاس دوم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.