بازی و ریاضی

ابتدایی

خانواده بزرگ شهید چمران بازی و ریاضی ابتدایی

بازی و ریاضی ابتدایی

بچه های کلاس شما هم از دست ریاضی فراری هستند؟ منتظر خوردن زنگ هستند؟  مدام می گویند که ما نمی توانیم؟ اگر جواب شما به این سوال ها بله هست، وقت آن رسیده که روشتان را عوض کنید. امروزه نباید از روش های قدیمی استفاده کنیم. باید سوار موج پیشرفت شویم و از روش های جدید استفاده کنیم. باید از روش های جدید و خلاقانه برای آموزش ریاضی استفاده کنیم. استفاده از بازی ریاضی ابتدایی و طرح درس های خلاق و یک سری ابزار جذاب برای آموزش ریاضی، بچه ها را مشتاق یادگیری می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی) مراجعه کنید.

نمونه بازی و ریاضی ابتدایی؛ کلاس اول

یک  نمونه بازی و ریاضی ابتدایی برای کلاس اول بازی پرتاب توپ در سبد است. یک ظرفی مثل قابلمه و سبد و … بیاورید. در هر کدام سه الی چهار تا توپ یا هر چیز موجودی پرتاب می کنیم. بعد می‌گفتیم چند دسته داریم توی هر دسته چند تا است.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس اول، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس اول مراجعه کنید.

نمونه بازی و ریاضی ابتدایی؛ کلاس دوم جمع فرآیندی

ما در شهر عددها یک روشی داریم به نام روش جورابی. جوراب می کشیم سر عدد ها، که این جمله خیلی برای بچه ها جذاب و خنده دار بود. می گفتیم در شهر عدد ها خیلی به بزرگ تر ها احترام می گذاشتند، به خاطر همین عدد های بالایی را با بزرگتر عدد پایینی می کنیم داخل جوراب. در فیلم زیر میتوانید یک نمونه جمع فرایندی به روش جورابی را مشاهده کنید.

بخوانید  بازی های درسی اول ابتدایی؛ گنج یابی

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس دوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس دوم مراجعه کنید.

نمونه بازی و ریاضی ابتدایی؛ کلاس سوم

برای بازی ریاضی کلاس سوم پروژه ریسه عید غدیر  را داشتیم. در ریسه باید نظم الگوی رنگی حفظ می شد. مثلا سبز، آبی، قرمز. قبل از آموزش بحث اندازه گیری، به بچه ها گفتیم با خط کش مربع های ۱۰ در ۱۰ در بیارید و با خط کش اندازه گیری میرکردند.  تا می زدند و قیچی می کردند و مهارت دست ورزی هم تقویت می شد.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس سوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس سوم مراجعه کنید.

نمونه بازی و ریاضی ابتدایی؛ کلاس چهارم

ما برای جذاب کردن کلاس ریاضی، بحث معرفی میلیون، آموزش فیلم داشتیم. بچه ها به شهر رنگینه ها سفر کردند. و از شهر ها به هم دیگر پله های مهربانی می ساختند. با بازی با تعداد این پله ها آموزش اعداد را برای بچه ها ملموس و جذاب کردیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس سوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس چهارم مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی  و ریاضی ابتدایی، مطالب ارائه شده توسط مربیان ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.

بخوانید  ریاضی خوشمزه برای کلاس دومی