بازی های درسی

فارسی اول

دبستان

خانواده بزرگ شهید چمران بازی های درسی فارسی اول دبستان

بازی های درسی فارسی اول دبستان

در این نوشته سعی داریم چند نمونه از بازی های درسی فارسی اول دبستان را بیان کنیم. زمانی که آموزش فارسی به همراه بازی های درسی باشد، دانش آموزان ابتدایی، درس فارسی را با اشتیاق زیادی یاد می گیرند و درس شیرین فارسی ابتدایی به جانشان می نشیند.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه اول دبستان، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس اول، مراجعه کنید.

بازی های درسی فارسی اول دبستان او استثنا

برای آموزش او استثنا با بازی های درسی اول دبستان، یک نمایش جذاب و دیدنی داریم. این نمایش را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید.

ابتدا مربی گفتند که من یک دوستی دارم که بسیار فعاله و چندین کتاب نوشته است. بعد از او دعوت کرد تا در جمع ما حاضر شوند و آن دوست یک کرم استثنا بود .

کرمی که از بعضی حروف الفبا دلخور بود و می گفت چرا بعضی کلمات هستند که یک جور نوشته می شوند اما یک جور دیگر خوانده می شوند؟

مثلا می گفت من در کلاس خُرشید و خُرشت را نوشتم اما آن پسر ته کلاس به من خندید و گفت شما نوشتی خَرشید و خَرشت.

بعد مربی گفت بگذار من روی تخته جوری که نوشتی را بنویسم؟

و این دوکلمه را روی تخته نوشت. کلمه ی نُروز را نیز اضافه کرد. بعد به کرم گفت:(اینجوری نوشتی نه ؟) و کرم گفت : بله

بخوانید  آموزش اعداد اعشاری با بازی

مربی گفت: اشتباه کردی. ما در فارسی یک او استثنا داریم. که چنتا کلمه هم بیشتر نیستند. کلماتی مثل خورشید و خورشت و نوروز از این دسته از کلمات هستند. که درسته که با او نوشته شده اما صدای _ُ می دهد. حالا بچه ها شما هم بروید و دنبال سه تا کلمه که با او استثنا هستند بگردید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص کارگاه بازی های درسی فارسی اول دبستان، می توانید توضیحات ارائه شده  توسط مربی ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.