آموزش

مجازی

کلاس

پنجم

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش مجازی کلاس پنجم

مقدمه

اواخر پاییز که می آید، چالش تعطیلی مدارس و مجازی شدن هم شروع می شود. در آموزش مجازی کلاس پنجم، تعامل بچه ها با هم و با معلم و طولانی نبودن زمان کلاس، مهم است. وقتی مدرسه ها حضوری است، بچه ها ساعت ۷.۳۰ در کلاس حضور دارند. از ۷.۴۵ تا ۸ صبحگاه دارند. در برنامه صبحگاه می تواند یک بازی یا ورزش باشد که تخلیه هیجان صورت بگیرد. از ساعت ۸ تا ۸.۴۵ صبحانه می خوریم و سرحال کلاس را شروع می کنیم. 

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها درمورد کلاس پنجم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی) ، بخش کلاس پنجم، مراجعه کنید. برای نمونه در لینک زیر می توانید ایده های چمرانی ها برای کلاس پنجم را مشاهده کنید.

ایده های چمرانی برای پنجم دبستان

آموزش مجازی کلاس پنجم و توصیه به خانواده ها

وقتی کلاس مجازی می شود. آموزش مجازی کلا پنجم، ساعت ۸.۳۰ کلاس شروع می شود. اما بچه ها ساعت ۸.۳۰ بیدار شده اند و کسل و صبحانه نخورده پای کلاس می نشینند. ما به عنوان معلم باید چکار کنیم؟ به خانواده ها می گوییم بچه ها را ساعت ۸ بیدار کنند تا صبحانه بخورند. تا شروع کلاس کمی سرحال شوند. گوشه ای از منزل که نسبتا ساکت و سرعت اینترنت هم خوب است، برای بچه ها قرار دهند.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان پنجم دبستان مراجعه کنید.

بخوانید  بازی و ریاضی کلاس چهارم (شناخت کسر ها)

جذاب کردن آموزش مجازی کلاس پنجم

ما برای جذاب کردن آموزش مجازی کلاس پنجم، اول کلاس، سرود یا یک قسمت کوتاهی انیمیشن پخش می کنیم. اگر امروز علوم داریم، از قبل به بچه ها می گوییم تا وسایل مورد نیاز برای انجام آزمایش را آماده کرده باشند. در درس ریاضی، برای آموزش تقسیم، خاله لباس متفاوتی پوشید و کلاه قیفی به سر گذاشت. قصه ای تعریف کرد و از بچه ها خواست کلاه را خودشان هم درست کنند.

در درس فارسی، برای فصل نویسندگی، یک عکس را به بچه ها نشان دادیم. یک زمان دادیم تا آن متنی که قرار هست را بنویسند. در مورد انجام تکالیف، در کلاس حضوری، گروهی به نام وزیران را داریم که تکالیف بچه ها را روزانه تحویل می گیرند. و در پایان روز، اگر نقص یا اشتباهی دارد به بچه ها می گویند تا تکمیل کنند. اما وقتی کلاس مجازی می شود، بچه ها در انجام تکالیف سست می شوند. البته ما امتیاز منفی نمی دهیم و اگر تکلیف را انجام ندهند دنبال ریشه و علت می گردیم.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش مجازی کلاس پنجم، ارائه زیر توسط خانم فاطمه سعدی، مربی کلاس پنجم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.