آموزش

مجازی

کلاس

اول

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش مجازی کلاس اول

مقدمه

زمانی که آموزش کلاس اولی ها مجازی می شود، باید حواسمان باشد که این بچه ها کلاس اولی هستند و با توجه به ظرفیت آن ها برنامه ریزی کنیم. این که بچه ی کلاس اولی در آموزش مجازی کلاس اول، باید ۴۵ دقیقه یا ۱ ساعت ما را ببیند برای او خسته کننده است. ما سعی می کنیم روز قبل فیلمی از فعالیت یا بازی ها که زمان آن بیشتر از ۵ دقیقه نیست را برای آن ها به صورت آفلاین بفرستیم. زمانی که آنلاین شدیم در مورد آن فعالیت ها اگر سوالی داشتند پاسخ دهیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در مورد کلاس اول، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی) ، بخش کلاس اول، مراجعه کنید. برای نمونه در لینک زیر می توانید ایده های چمرانی ها برای بازی خلاق کلاس اول را شاهده کنید.

بسته بازی فارسی اول

کارگاه درسی فارسی اول

جذاب کردن آموزش مجازی کلاس اولی ها

کلاس آنلاین درآموزش مجازی برای کلاس اولی ها نیم ساعت الی چهل دقیقه است. اما کل این زمان را آموزش نمی دهیم. ابتدا یک سرود با توجه به مناسبت های روز پخش می کنیم. فیلم قرائت سوره های کوچک قرآن را پخش می کنیم. یک موسیقی زورخانه ای می گذاریم و کمی ورزش می کنیم. حضور و غیاب می کنیم. باید بچه ها را زیاد به اسم صدا زد تا بدانند توجه ما به آن ها هست. یک لیوان آب می خوریم و حالا که ۱۵ دقیقه گذشته، کلاس را شروع می کنیم.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان اول دبستان مراجعه کنید.

بخوانید  حل مشکلات پایه چهارم دبستان به سبک چمرانی ها

تکایف و آزمایش های آموزش مجازی کلاس اولی ها

 باید بدانیم که آموزش مستقیم بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نباید باشد. تکالیف را به صورت آفلاین از آن ها می خواهیم. مثلاً پنج تا کلمه بنویسید که با ش شروع می شوند. در مورد آزمایش های کتاب های علوم بهتر است خودمان آن آزمایش ها را انجام دهیم و فیلم بگیریم و برای بچه ها بفرستیم. آن ها هم در خانه همان آزمایش را انجام دهند. در آخر کلاس هم صدای بچه ها را به نوبت وصل کنیم تا کمی با هم گفت وگو کنند و از اتفاق های مهم روز مانند فوتبال صحبت کنند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش مجازی کلاس اول، چالش ها و راهکارها، ارائه زیر توسط آقای آزادی فر، مربی کلاس اول ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.