بازی و ریاضی

کلاس چهارم

جمع و تفریق

کسرهای هم مخرج

خانواده بزرگ شهید چمران بازی و ریاضی کلاس چهارم (جمع و تفریق کسرهای هم مخرج)

بازی و ریاضی کلاس چهارم مبحث کسر

ما در مدرسه چمران برای یادگیری عمیق و با لذت، برنامه ریزی می کنیم. برای این هدف باید تلاش کنیم که یادگیری ریاضی چهارم دبستان با استفاده از بازی و ریاضی کلاس چهارم و پروژه های ریاضی کلاس چهارم انجام شود. ما نباید برای آموزش عجله کنیم. جوری که یادگیری صورت نگیرد و فقط انباشت اطلاعات غیر کاربردی برای دانش آموز اتفاق بیفتد. استفاده از بازی ریاضی کلاس چهارم، باعث می شود بچه ها مشتاقانه مفاهیم ریاضی کلاس چهارم را آموزش ببینند. در این نوشته به یک مورد از بازی ریاضی های کلاس چهارم در مبحث کسر، اشاره می کنیم.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی در زمینه بازی و ریاضی کلاس چهارم، می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان چهارم دبستان مراجعه کنید.

نمونه بازی ریاضی های کلاس چهارم در مبحث کسر

ما به یک خانه جدید رفته ایم. در خانه ی جدیدمان یک دیوار سفید داریم که میخواهیم آن را رنگ کنیم.
ابتدا دیوار را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کردیم و یک قسمت آن که می شود ۱/۵ را آبی کردیم و ۱/۵ دیگر را زرد کردیم.حالا چه کسری از دیوار رنگ شده است؟  ۲/۵ = ۱/۵ + ۱/۵ کل دیوار چه کسری بوده است؟ ۵/۵ چه کسری از دیوار رنگ نشده است؟۳/۵  = ۲/۵ –  ۵/۵

من تصمیم گرفتم یک قسمت دیگر دیوار را رنگ کنم یعنی ۱/۵ آن را سبز کردم.چه کسری از دیوار رنگ شده است؟ ۲/۵ + ۱/۵= ۳/۵ چه کسری از دیوار رنگ نشده است؟ ۳/۵ – ۵/۵ = ۲/۵

بخوانید  فرم ثبت نام مهد حضوری دختر 5 سال- زمستان 00 و بهار 01

من می خواهم ۱/۵ دیگر هم صورتی کنم.چه کسری از دیوار رنگ شده است؟ ۳/۵ + ۱/۵= ۴/۵ چه کسری از دیوار رنگ نشده است؟ ۴/۵  – ۵/۵= ۱/۵ حالا ۱/۵ باقی مانده را بنفش کردم. چه کسری از دیوار رنگ شده است؟۴/۵ + ۱/۵= ۵/۵ کل دیوار رنگ شد.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه چهارم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس چهارم، مراجعه کنید. برای نمونه در لینک زیر می توانید ایده های چمرانی ها برای پایه چهارم ابتدایی را مشاهده کنید.

بسته پایه چهارم

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی و ریاضی کلاس چهارم مبحث کسر توضیحات ارائه شده توسط خانم رهبر، مربی کلاس چهارم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.