بازی های درسی

اول ابتدایی

گنج یابی

خانواده بزرگ شهید چمران بازی های درسی اول ابتدایی؛ گنج یابی

بازی های درسی اول ابتدایی

دراین نوشته به بازی های درسی اول ابتدایی می پردازیم. ما در پایه ی اول معمولا درس را با بازی های درسی اول ابتدایی و فعالیت و قصه به بچه ها یاد می دهیم. گاهی هم ساخت و ساز می کنند. استفاده از بازی های درسی اول ابتدایی و یک سری ابزار جذاب برای آموزش اول ابتدایی، بچه ها را کاملا مشتاقانه همراه می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه اول دبستان، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی بخش کلاس اول، مراجعه کنید.

بازی های درسی اول ابتدایی؛ گنج یابی

گنج یابی یکی از بازی های درسی اول ابتدایی است. بازی گنج یابی خیلی برای بچه ها جذاب است. بچه ها خیلی مشتاقانه آن را دنبال می کنند.  نمونه این بازی را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید. کلاس اولی ها سر کلاس ریاضی بودند و مربی مثالهایی از تفریق اعداد را روی تخته نوشته بود. بچه ها راهنمایی می خواستند و مربی به جای راهنمایی مستقیم، راهنمایی غیر مستقیم را انتخاب کرده بود.

بازی های درسی اول ابتدایی؛ معماهای بازی گنج یابی

ابتدا از بچه ها خواست تا به سردترین جای مدرسه بروند و چیزی را پیدا کنند. اول بچه ها سراغ یخچال طبقه پایین رفتند ولی وقتی چیزی پیدا نکردند، سراغ فریزر طبقه بالا رفتند و آنجا در یک جعبه داخل فریزر، یک هشت پا پیدا کردند.

بخوانید  چگونه آموزش ریاضی سوم دبستان را با بازی جذاب کنیم؟

مرحله ی بعدی این بود که بچه ها در کلاس زندانی بودند و برای آزاد شدن باید برگه هایشان را از در به مربی می رساندند. مرحله بعدی پیدا کردن کلید انبار بود. وقتی بچه ها به کلید نزدیک شدند مربی گفت: کلید در همین نزدیکی است. بچه ها زیر فرش را گشتند اما نبود. یک دفعه دیدند کلید از بالای در آویزان شده است و بعد یکی از بچه های پایه بالاتر کمک کرد و کلید را اورد.

بازی های درسی اول ابتدایی؛ بازی ریاضی در گنج یابی

مرحله ی بعدی این بود که ۳ را از ۸ کم کنند ولی این بار در حیاط مدرسه و روی تاتمی ها. یعنی باید طبق جواب تفریق، همان تاتمی حیاط را برمی داشتند و زیر آن تاتمی گنج بود.

بازی های درسی اول ابتدایی؛ بازی حرکتی در گنج یابی

مرحله بعدی بچه ها بطور زنجیر وار به پشت روی زمین کلاس خوابیده بودند و یک وسیله را باید دست به دست در همان حالت خوابیده به پشت به دست هم می رساندند و در عین حال سعی می کردند که سیم شان قطع نشود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی های درسی اول ابتدایی، بازی گنج یابی می توانید کلیپ زیر را مشاهده کنید.