چگونه ریاضی سوم دبستان

را با بازی

جذاب کنیم؟

خانواده بزرگ شهید چمران چگونه آموزش ریاضی سوم دبستان را با بازی جذاب کنیم؟

آموزش ریاضی سوم دبستان با بازی

در این نوشته به آموزش ریاضی سوم دبستان با بازی می پردازیم.  ما درمدرسه چمران، سعی می کنیم ریاضی سوم دبستان را با بازی و فعالیت و قصه برای بچه ها جذاب کنیم. استفاده از بازی ریاضی خلاق کلاس سوم و یک سری ابزار جذاب برای آموزش ریاضی، بچه ها را مشتاق یادگیری می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس سوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس سوم مراجعه کنید.

آموزش ریاضی سوم دبستان با بازی ساعت غول پیکر چسبی

آموزش ساعت را بازی ساخت ساعت غول پیکر چسبی انجام دادیم. این بازی قابل استفاده برای هر دو نوع آموزش حضوری و مجازی می باشد. در آموزش حضوری می توانیم به عنوان تکلیف در منزل و یا در حیاط و یا در کلاس به بچه ها بدهیم.
به بچه ها چسب کاغذی داده بودیم. بچه ها یک ساعت بزرگ با چسب کاغذی درست کرده بودند. خودشان عقربه های ساعت بودند. قرار بود چند مدل ساعت مختلف را عکس بگیرند و بفرستند. اگر به روی شکم خوابیده بودند و ساعتی را نشان داده بودند، زمان بعد از ظهر بود و اگر طاق باز خوابیده بودند، ساعت قبل از ظهر بود.

آموزش الگویابی ریاضی سوم دبستان با بازی یک مرغ دارم

بازی هب برای الگویابی خیلی خوب است. ما به این شکل انجام دادیم که مثلاً یک مرغ دارم روزی سه تا تخم می گذارد. فردا ۶تا تخم می گذارد. حساب کنید ۴ روز دیگر چند عدد تخم می گذارد؟ بچه ها باید حساب می کردند که وقتی امروز سه تاست، فردا ۶تا می گذارد و اینجوری تا ۴ روز دیگر را حساب می کردند. بچه ها با اینکه ضرب را نخوانده بودند اما با الگو می توانستند حساب کنند.

بخوانید  با تدبر در قرآن برای کودکان، اونا رو عاشق قرآن کن

آموزش الگویابی ریاضی سوم دبستان با بازی هیجانی

بازی ایستگاهی بستر فوق العادهای برای انواع بازیهای هیجان_حرکتی می باشد. در آموزش حضوری، بهتر است که بیشتر قالب بازی ها حرکتی_ هیجانی باشد. بازی ایستگاهی به این صورت است که در آن، ایستگاه های مختلف طراحی می کنند. ما در اردو و پارک با چسب کاغذی روی چمن سه تا خط می گذاشتیم. مثلاً می گفتیم وقتی به این خط رسیدی از بین آنها رد می شوید و وقتی به این خط رسیدید، می پرید. یا یک دایره می کشیم در دایره اول باید جفت پا بپری و در دایره دوم باید دو.پا کنار دایره باشد. در این بازی ایستگاهی بچه باید الگویی را رعایت کند.

آموزش الگویابی ریاضی سوم دبستان با بازی کاردستی ریسه عید غدیر

در رنگ آمیزی به بچه ها گفتیم که نظم رنگی را باید رعایت کند و از نظر رنگی الگو داشت. به بچه ها گفتیم با یک کاغذ باید ۴ تا مربع ۱۰ در ۱۰ در بیاورید. با این مربع ها باید گل درست می کردند و در آن یک یا علی می نوشتند و ریسه درست می کردند.

آموزش اعدد ۴ رقمی ریاضی سوم دبستان با بازی خرید و فروش

اهدافی که در این فصل آن ها را دنبال می کنیم عبارتند از: آشنایی با عدد ۴رقمی، آشنایی با مبحث ارزش پول، آشنایی با واحد اندازه گیری جرم، آشنایی با گسترده نویسی اعداد، آشنایی با تقریب در اعداد ۴ رقمی.

طرح درس به این صورت است که بازی خرید و فروش انجام می دادیم. بچه ها به صورت نمایشی با هم بازی کنند. خلاقیت مربی خیلی موثر است. مثلاً مربی می تواند بگوید من پول قبول نمی کنم کارت بکشید. از طرفی دستگاه کارتخوان هم خراب باشد. در این صورت باید به عابر بانک برویم لذا یکی از بچه ها باید مسئول عابر بانک شود. یکی دیگر از طرح درس ها حسابدار کوچولو است.

بخوانید  حق انتخاب در کلاس اول

یکی از کارهایی که در راستای آموزش ریاضی با بازی خرید و فروش درمدرسه چمران انجام می دهیم، برگزاری بازارچه چمرانی است. بچه ها باید پروژه هایی مثل کاردستی و اوریگامی یا درست کردن ترشی و کیک انجام دهند. بچه ها این ها را در نمایشگاه  برای فروش روی میز برای بازدید می گذارند.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس دوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس سوم مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش ریاضی سوم دبستان با بازی، مطالب ارائه شده توسط مربی کلاس سوم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.