آموزش

اندازه گیری

ریاضی

دوم دبستان

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش اندازه گیری ریاضی دوم دبستان با بازی

برای بچه های کلاس دوم ابتدایی، نشستن سر کلاس و گوش کردن به درس کار سختی است. باید کلاس درس را با چیز هایی که بچه ها دوست دارند جذاب کنیم. آموزش دوم ابتدایی می تواند با داستان و بازی  و ساخت و ساز برای بچه ها جذاب شود و بچه ها را مشتاقانه همراه کند. در نهایت منجر به یادگیری عمیق آن ها می شود.

مثلا اگر برای آموزش اندازه گیری ریاضی دوم دبستان، معلم تنها توضیحات تئوری ارائه دهد، احتملا کلاس کسل کننده ای خواهد داشت. موضوع این نوشته آموزش اندازه گیری ریاضی دوم دبستان با بازی می باشد.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه دوم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس دوم، مراجعه کنید.

آموزش اندازه گیری ریاضی دوم دبستان به صورت عملی

آشنایی با خط کش

  آموزش هر چه قدر که عینی تر باشد، مطالب برای بچه ها بهتر جا می افتد. نباید برای آموزش عجله کنیم. چرا که این عجله ممکن است باعث شود که برای دانش آموزش چیزی جز انباشت اطلاعات غیر کاربردی و نهایتا فراموشی آن ها اتفاق نیفتد. علم را صبورانه، جرعه جرعه بنوشانیم تا به جان طالب آن بنشیند و همیشه مشتاق آن بماند.

 در مقدمه آموزش انداز گیری ریاضی دوم دبستان می خواهیم با خط کش آشنا شویم. خط کش ها را در دست می گیریم. به این خط بزرگ های روی خط کش، سانتی متر می گویند.

آشنایی با میلی متر

  هر ۱۰ عدد از خط های کوچک (فاصله ی بین خطوط را باید بشماریم) می شود یک خط بزرگ. یعنی هر ۱۰ میلی متر، مساوی ۱ سانتی متر است. این که ما بگوییم اندازه ی وسیله ای ۲ سانتی متر است یا این که بگوییم، ۲۰ میلی متر است تفاوتی ندارد. همه ی اندازه ها یکی هستند حتی اگر وسیله ی اندازه گیری متفاوت باشد، یعنی متر با خط کش تفاوتی ندارد.

اندازه گیری ریاضی دوم دبستان با بازی

حالا از بچه ها می خواهیم با خط کش، کتاب ریاضی خودشان را اندازه بزنند. حالا برای آموزش انداز گیری ریاضی دوم دبستان یک بازی با بچه ها می کنیم. از بچه ها می خواهیم همگی متر بیاورند و چیزهای مختلفی را اندازه بگیریم. مثلاً، فاصله ی بین دو چشم، اندازه ی دماغ، اندازه انگشت ها، فاصله ی بین زانو تا مچ پا. سپس به عنوان تکلیف، از بچه ها می خواهیم ۱۰ عدد از وسیله های خانه را با خط کش و متر اندازه گیری کنند. البته، وسیله ها هم باید کوچک باشند که با خط کش اندازه گیری شوند و هم بزرگ که با متر اندازه گیری شوند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش انداز گیری ریاضی دوم دبستان، توضیحات ارائه شده توسط مربی کلاس دوم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.

بخوانید  آزمایش های علوم چهارم دبستان