قصه ی حضرت موسی برای کودکان

قسمت دوم

نگاهی متفاوت به داستان حضرت موسی

در سوره قصص

خانواده بزرگ شهید چمران قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت دوم)

قصه ی حضرت موسی برای کودکان

مقدمه

کودکان به شنیدن قصه خیلی علاقه دارند. قصه گویی بستر مهمی برای انتقال ارزش ها به کودکان محسوب می شود. همان میزان که قصه گویی می تواند موثر باشد، رعایت اصول قصه گویی برای انتقال ارزش ها به کودک و توجه به سن مخاطب برای اجرای یک قصه گویی خلاق و جذاب برای کودکان خیلی مهم است. در ادامه ی این نوشته قصه گویی حجت السلام اعلایی در مورد قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت دوم) را خواهیم داشت.

اگر مربی یا والد کودک هستید و دغدغه تربیت دینی دارید، برای استفاده از کوله بار تجربه چمرانی در زمینه تربیت دینی، می توانید به لینک کارگاه تربیت دینی حجت الاسلام اعلایی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها)  مراجعه کنید.

اگر معلم قرآن هستید و می خواهید کلاس قرآنی جذاب داشته باشید به لینک زیر مراجعه کنید.

کارگاه کتاب درسی قرآن

ظلم بزرگ چیست؟

ظلم بزرگ چیست؟ قصه اصلی ما از امروز شروع می  شود. اینکه خداوند می‌خواهند تمام عالم را به هم بریزند تا یک تغییر بزرگ ایجاد بشود. اون هم تغییر در یک ظلم بزرگ و ادب کردن یک ظالم هست، تا خوبی بجای ظلم بیاید. چه جوری؟ آیه ۴ سوره قصص:إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِى الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طَآئِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَآءَهُمْ وَیَسْتَحْىِ نِسَآءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ. خداوند در مورد یک ظالم بزرگ صحبت می‌کند.

ظلم های فرعون

دیگر وقت آن رسیده بود که به سراغ فرعون برود. چرا؟ چون خیلی ظالم بود. ظلم هایی میکرد که جلوی خوبی ها در این عالم را می‌گرفت. چه کارهایی می کرد که خدا تصمیم گرفت که ادبش کند؟ ۱- فکر می کرد خیلی آدم بزرگی هست و همه باید به حرف های او گوش بدهند. اصلا می‌گفت من خدا هستم!! باید من را بپرستید و من را عبادت و اطاعت کنید!! ۲-آدم ها را گروه گروه می کرد و بینشان تفرقه ایجاد می کرد. گفته بود که آن هایی که از قدیم در سرزمین من بودند بالا شهری هستند و از قبطیان هستند. می‌توانستند کاخ داشته باشند و سرمایه دار باشند .آن هایی که جدید آمده اند مثل بنی اسرائیل را سبطی ها می گفتند. آن ها نباید شغل خوب داشته باشند و کارهای سطح پایین مثل کارگری و نگهبانی می‌توانستند داشته باشند.

بخوانید  قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت پنجم)

خواب فرعون

۳- بزرگترین ظلمش هم کشتن نوزادان بود! چرا؟ چون خواب دیده بود که یک کسی می آید و تاج و تختش را از بین می برد و خودش جای او را می گیرد. چون در خواب دیده بود که خانه افراد پایین شهری سالم بوده است، حدس زده بود که این فرد از سبطیان هست. بخاطر همین همه نوزادان پسر را می‌کشتند !!!!خدا چطور می خواهد جلوی این ظلم را بگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟ البته فعلا این را بدانید که خدا کاری که بخواهد را انجام می دهد؛ در قسمت بعد خواهیم گفت که خداوند چطور در مقابل فرعون می ایستد و او و همه یارانش را شکست می دهد.

دیگر قسمت های، قصه ی حضرت موسی برای کودکان را در لینک های زیر مشاهده کنید.

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت اول

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت سوم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت چهارم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت پنجم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت ششم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت آخر

در فیلم زیر می توانید، قصه ی حضرت موسی برای کودکان، ارائه شده توسط حجت الاسلام اعلایی را مشاهده کنید.

اگر می خواهید در زمینه ی تدبر در قرآن برای کودکان تاثیر گذار باشید به لینک زیر مراجعه کنید.

کارگاه درس پژوهی تدبر در قرآن

عنوان جعبه آیکون دار

برای افزودن متن دلخواه خود کلیک کنید