قصه ی حضرت موسی برای کودکان

قسمت سوم

نگاهی متفاوت به داستان

حضرت موسی در سوره قصص

خانواده بزرگ شهید چمران قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت سوم)

قصه ی حضرت موسی برای کودکان

مقدمه

کودکان به شنیدن قصه خیلی علاقه دارند. قصه گویی بستر مهمی برای انتقال ارزش ها به کودکان محسوب می شود. همان میزان که قصه گویی می تواند موثر باشد، رعایت اصول قصه گویی برای انتقال ارزش ها به کودک و توجه به سن مخاطب برای اجرای یک قصه گویی خلاق و جذاب برای کودکان خیلی مهم است. در ادامه ی این نوشته قصه گویی حجت السلام اعلایی در مورد قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت سوم) را خواهیم داشت.

اگر مربی یا والد کودک هستید و دغدغه تربیت دینی دارید، برای استفاده از کوله بار تجربه چمرانی در زمینه تربیت دینی، می توانید به لینک کارگاه تربیت دینی حجت الاسلام اعلایی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها)  مراجعه کنید.

کارگاه کتاب درسی قرآن

چگونه حضرت موسی زنده ماند؟

چگونه حضرت موسی زنده ماند؟ چگونه خداوند در آن زمانه ای که فرعون تمام نوزادان پسر را از بین می برد حضرت موسی را زنده نگه داشت؟! در بنی اسرائیل یک مادر مهربانی بود که مشخص نبود بچه در دلش هست و وقتی هم که زمان بدنیا آمدن بچه شد یک سری اتفاقات رخ داد که سرباز های فرعون متوجه تولد حضرت موسی نشدند! چه اتفاقاتی ؟؟؟ اول اینکه کسی که کمک می کرد بچه به دنیا بیاید، وقتی چهره نوزاد را دید به خواست خدا اینقدر حضرت موسی نور ومحبت داشت که دلش نیامد به سربازها بگوید که این بچه پسر هست. وقتی سربازها پرسیدند که چکار داشتی اینجا؟ گفت آمده بودم دیدن دوستم. ولی سربازها شک کردند و رفتند داخل خانه. مادر از ترس بچه را داخل تنور روشن  گذاشت که سربازها شک نکنند. سربازها هم هر چه گشتند چیزی پیدا نکردند و رفتند. مادر سراغ بچه آمد. باز هم به خواست خدا بچه کاملا سالم مانده بود ونسوخته بود.

بخوانید  قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت ششم)

حضرت موسی در جعبه چوبی

مثل داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و آتش. اوضاع روز به روز بدتر می‌شد و مادر هم نگران بود تا جاییکه خدا در آیه ۷ سوره قصص می فرمایند:وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ أُمِّ مُوسَىٰ أَنْ أَرْضِعِيهِ ۖ فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ وَلَا تَخَافِي وَلَا تَحْزَنِي ۖ إِنَّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَما به مادر موسی وحی کردیم بچه ات را شیر بده و وقتی ترسیدی که سرباز های فرعون الان می آیند که بچه را بگیرند، او را بنداز داخل دریا. مادر حضرت موسی هم یک جعبه چوبی درست کرد و بچه را گذاشت داخل آن و گذاشت داخل رود نیل. خداوند به او وعده داد که: ما این نوزاد را سالم به تو برمی گردانیم. نه تنها سالم بلکه یکی از بهترین آدم های روی زمین هم می شود. یعنی پیامبر می شود. پس وقتی که خدا بخواهد در اون فضایی که دارند همه بچه ها را از بین می برند یک بچه رو نگه میدارد  تا پیغمبر بشود و آدم ها را نجات بدهد. یک سری اتفاقات دیگر هم رخ می دهد که در ادامه خواهیم گفت…..

قسمت های دیگر قصه ی حضرت موسی برای کودکان را در لینک های زیر مشاهده کنید.

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت اول

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت دوم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت چهارم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت پنجم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت ششم

قصه ی حضرت موسی برای کودکان، قسمت آخر

در فیلم زیر می توانید، قصه ی حضرت موسی برای کودکان، ارائه شده توسط حجت الاسلام اعلایی را مشاهده کنید.

اگر می خواهید در زمینه ی تدبر در قرآن برای کودکان تاثیر گذار باشید به لینک زیر مراجعه کنید.

بخوانید  قصه ی حضرت موسی برای کودکان (قسمت دوم)

کارگاه درس پژوهی تدبر در قرآن