2 تا طرح درس

جذاب ابتدایی

که بچه ها عاشقش میشن!

خانواده بزرگ شهید چمران 2 تا طرح درس جذاب ابتدایی که بچه ها عاشقش میشن!

2 طرح درس جذاب ابتدایی

ما در مدرسه چمران برای یادگیری عمیق و با لذت، برنامه ریزی می کنیم. برای این هدف باید تلاش کنیم که یادگیری ابتدایی با استفاده از طرح درس های جذاب ابتدایی انجام شود. ما نباید برای آموزش عجله کنیم. جوری که یادگیری صورت نگیرد و فقط انباشت اطلاعات غیر کاربردی برای دانش آموز اتفاق بیفتد. یادگیری ابتدایی باید با ذوق و اشتیاق همراه باشد.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها ، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، مراجعه کنید.

طرح درس جذاب فوتسوال برای ابتدایی

 بازی فوتسوال بدین صورت است که بچه ها به دو تیم تقسیم می شوند. سوالات را انتخاب می کنند. معلم از قبل تعدادی سوال با امتیازهای مختلف مطرح می کند. ساده و متوسط و سخت که امتیاز هر کدام هم متفاوت است. سوال ها می توانند از یک درس یا از درس های مختلف باشند. بچه ها انتخاب می کنند که سوال چند امتیازی می‌خواهند. سپس یک زمان مشخصی برای پاسخ دهی دارند، اگر جواب درست ندهند انگار گل خورده اند. اما جواب درست یعنی گل زده اند. این بازی خیلی هیجان و جذابیت می دهد.

حالا برای دختران این پوسته فوتبال قابل تغییر می تواند باشد. مثلا می توانیم بازی را در زمینه های آشپزی و هنری اجرا کنیم. مثلا هر چیزی که قرار است سر سفره بیاید با جواب یک سوال باید بیاید و هر کسی سفره زیباتری داشته باشه برنده است. بازی سازی بسیار ساده است.

طرح درس جذاب گنج یابی برای ابتدایی

بازی بعدی گنج یابی است. بدین صورت که در زنگی که گنج یابی  داریم بچه ها از زمانی که وارد کلاس می شوند بدنبال یک سری سرنخ می‌گردند. سرنخ ها معمولا موارد یک سوالی هستند که با پاسخ آن به سرنخ بعدی می رسند. مثلا سوال اول یک بیت شعر که مصراع دوم آن را باید بچه ها بنویسند. بعد نقطه هایش را بشمارند. سپس تعداد نقطه ها مکان سرنخ بعدی است‌. در نهایت با پیدا کردن سرنخ ها به یک گنجی می رسند‌. این بازی تقریبا مثل اتاق فرار است و بچه ها عاشق این طرح درس ها هستند.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها ، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی،  می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، مراجعه کنید.

بخوانید  کلاس هنر(ساخت پروانه های رنگی رنگی)

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص طرح درس های جذاب ابتدایی، توضیحات ارائه شده توسط مربی ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.