جلسات والدین چمرانی ها

 جلسه پایان سال تحصیلی

کلاس پنجم پسرانه

خانواده بزرگ شهید چمران جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی پنجم پسرانه

جلسه ی جمع بندی پایان سال

پایان هر سال تحصیلی در مدرسه ی چمران، معلم های هر پایه ارائه ای از آن چه که در سال تحصیلی در مدرسه گذشته است می دهند. ما در سال  تحصیلی گذشته تلاش کردیم که آموزش کلاس پنجم با بازی و فعالیت های جانبی انجام شود.

اگر معلم کلاس پنجم هستید و می خواهید با تجربیات معلم های چمرانی و اصول آن ها آشنا شوید و به ایده های خلاقانه برای آموزش کلاس پنجم با بازی و فعالیت دست پیدا کنید، به لینک های زیر مراجعه کنید.

یک کوله تجربه مربیان پنجم دبستان

کارگاه انتقال تجربه یک معلم پنجم دبستان

آموزش فارسی کلاس پنجم با بازی

آموزش فارسی کلاس پنجم با بازی ویک سری فعالیت انجام شد. یک سری فلش کارت خود بچه ها با همکاری هم تهیه می‌کردند. در ساخت فلش کارت ها بچه ها اندازه گیری و برش و زیبا نویسی را تمرین می کردند. این بازی برای حفظ کلمه های آخر کتاب بود. روخوانی های جمعی باعث می شد اشکالات بچه ها در روخوانی برطرف شود. یک سری بازی هیجانی انجام می‌دادیم. یک بار جایزه برنده این بود که همه بچه ها در مورد او انشا بنویسند. این فعالیت علاوه بر تقویت نگارش به تقویت یک سری مهارت اجتماعی و رعایت خطوط قرمز ها کمک می کرد. بچه ها یک مدل انشا به صورت گروهی می نوشتند که هماهنگی سختی داشت و تمرین خوبی بود.

اگر معلم کلاس پنجم هستید وبه دنبال طرح درسهای خلاقانه برای ریاضی کلاس پنجم و آموزش ریاضی پایه پنجم با بازی و فعایت هستید، به لینک زیر مراجعه کنید.

بخوانید  جلسه پایان سال تحصیلی کلاس پیش دبستانی دخترانه

بسته طرح درس ریاضی پنجم

گاهی برای کم شدن استرس فضای امتحان، فضای متفاوتی برای امتحان طراحی می کردیم. مثلا جایش را تغییر می دادیم و بچه ها دور معلم می‌نشستند و شفاهی امتحان می گرفتیم.

پروژه

کاربردی بودن پروژه ها برای ما خیلی مهم بود. یک پروژه معرق ساده داشتیم که بچه ها از کلاس های دیگر سفارش گرفته بودند و خیلی برایشان جذاب بود. پروژه ساخت صندلی هم داشتیم و برای بچه ها جذاب بود. ابتدا ماکت آن را ساختند و تحمل بار آن را اندازه گیری کردند. سپس در اندازه واقعی آن را ساختند.

پروژه ریاضی: یک پروژه ای که برای اندازه گیری محیط داشتیم. پروژه اندازه گیری محیط حیاط با لاستیک های حیاط بود. بچه ها با هم فکری هم محیط لاستیک را اندازه گیری کردند و آن را غلت می دادند و اندازه های حیاط را در می آوردند.

پروژه نجات تخم مرغ: این پروژه ساخت یک سازه ی ساده بود که از ارتفاع پرت شود و به آرامی بتواند پایین بیاید. بچه ها باید تخم مرغ را در آن می گذاشتند و از بلندی رها می کردند. برای ارزیابی آن سعی کردیم از هر گروهی یک نکته مثبت ببینیم و بولد کنیم.

اگر معلم کلاس پنجم هستید وبه دنبال طرح درسهای خلاقانه برای آزمایش های علوم کلاس پنجم هستید، به لینک زیر مراجعه کنید.

بسته آزمایش علوم پنجم

اردو

اردو ها را برا اساس اهداف آموزشی برنامه ریزی می کردیم. مثلا اردوهای محلی را سعی می کردیم بر اساس اهداف افزایش مهارت طراحی کنیم. مثلا در اردوی محلی به بچه ها می گفتیم که مشکلات محله را پیدا کنند و برای آن راه حل پیدا کنند.

بخوانید  جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی سوم پسرانه

برای دیدن ایده های آموزش کلاس پنجم با بازی و فعالیت های جانبی می توانید ارائه زیر توسط معلم کلاس پنجم پسران چمرانی  را مشاهده کنید.

اگر معلم کلاس پنجم هستید و به دنبال طرح درسهای خلاقانه برای  کلاس پنجم و آموزش پایه پنجم با بازی و فعایت هستید لینک زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ایده های چمرانی برای پنجم دبستان