جلسات والدین چمرانی ها

 جلسه پایان سال تحصیلی

کلاس چهار ساله ها

خانواده بزرگ شهید چمران جلسه پایان سال تحصیلی کلاس چهار ساله ها

جلسه ی جمع بندی پایان سال

پایان هر سال تحصیلی در مدرسه ی چمران، معلم های هر پایه ارائه ای از آن چه که در سال تحصیلی در مدرسه گذشته است می دهند. از چالش های پایه و راه کار های آن می گویند. امسال تصمیم گرفتیم که ارائه ی ما کمی متفاوت باشد و رویکرد حل مسئله  داشته باشد.

یک روز در حسینیه کودک چمران

ابتدا با یک سفری در زمان یک روزدر حسینیه کودک را تجربه می کنیم. اگر مربی کودک هستید با این دیدن این فیلم می توانید ببینید که چه گونه تک تک فعالیت های روز بچه ها در قالب قصه و بازی جذاب می شود.

اگر به دنبال ایده برای بازی های دست ورزی کودکان زیر 7 سال هستید به لینک های زیر مراجعه کنید.

ایده های چمرانی برای دست ورزی با کودکان زیر 7 سال

بسته فعالیت دست ورزی زیر 7 سال

چند ایده ی جالب برای جذاب کردن بستر بازی در حسینیه کودک شهید چمران در فیلم معرفی می شود. مثلا یک روز که بچه ها با چشم های خوابالو وارد حسینیه کودک چمران می شوند با صحنه ی عجیبی رو به رومی شوند. با یک مزرعه رنگی و پنجره های توپی مواجه می شوند. زود می فهمند که در مزرعه یک عالمه بمب های رنگی رنگی هست. باید بمب ها را از پنجره ها عبوربدهند. برای فهمیدن جزییات این ایده مشاهده ی فیلم توصیه می شود.

اگر به دنبال ایده ی کاردستی برای کودکان زیر 7 سال هستید به لینک های زیر مراجعه کنید.

بخوانید  جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی پنجم پسرانه

بسته کاردستی و ساخت و ساز زیر 7 سال

صبحانه وناهار با بازی و قصه

خاله ها برنامه صبحانه وناهار را هم در قالب داستان و بازی اجرا می کنند.  بچه ها سفره ی بزرگی می آورند. آن را تکان می دهند و موج و طوفان به پا می کنند. یک عده هم در آوردن وسایل صبحانه مسئولیت به عهده می گیرند. قاشق های پاروئی وکلاه های کاسه ای را می آورند و با پاروها روی کلاه ها می زنند. تا این که خاله یک عالمه موج های رنگی رنگی را مثل باران در کاسه ها می ریزد. اول با آن ها نقاشی می کشند. بعد آن ها را می خورند.

اگر به دنبال راهنمای خوب برای مهارت های فعالیت با کودک در قالب قصه و بازی هستید به لینک زیر مراجعه کنید.

مهارت های فعالیت با کودک

اگر به دنبال ایده ی نقاشی و رنگ بازی برای کودکان زیر 7 سال هستید به لینک های زیر مراجعه کنید.

بسته نقاشی و رنگ بازی زیر هفت سال

چالش وابستگی کودک به مادر

نام چسب دو قلو را روی چالش وابستگی کودک به مادر گذاشتیم. این چالش همیشه و در همه زمان ها وجود داشته است. ما در حسینیه کودک ، برای جدا شدن کودک از والدین به او فرصت می دهیم. کودک را مجبور به جدا شدن نمی کنیم. از نظر ما این فرض که کودک مدتی گریه می کند و عادت می کند غلط است. این کار ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای احساسات کودک داشته باشد. کودک باید به ما اعتماد کند و ما را مرجع امنی برای رفع نیازهایش بداند. ما راهکار های زیر را به کار بردیم.

بخوانید  جلسه پایان سال تحصیلی کلاس سوم دخترانه

وارد شدن به دنیای کودکان: وقتی با بچه ها صحبت می کردیم، میفهمیدیم که علایق خاصی دارند مثلا به شخصیت کارتنی خاص یا حیوانات یا ماشین ها. از این طریق همراه کودک می شدیم و به او نزدیک می شدیم.

افزایش فاصله از مادر: درقدم بعدی جایگاه مادرها را تغییر می دادیم وآرام آرام از فضای بازی بچه ها فاصله می گرفتند.  این فاصله گرفتن در حل وابستگی کودک به مادرکمک می کرد.

تعامل با خانواده ها برای استقلال بیش تر: باخانواده ها صحبت می کردیم که با بها دادن به خواسته های بچه ها به افزایش استقلال آنها کمک کنند.

دوستی بچه ها: تلاش کردیم بچه هایی که روحیه ی نزدیکی دارند با هم دوست بشوند. بازی مشترک تعریف می کردیم. این دوستی ها به استقلال بچه ها خیلی کمک کرد.

راهکارهای استقلال کودک را میتوانید در لینک های زیر دنبال کنید.

کارگاه مجازی استقلال کودک

راز کودک مستقل

اگر به دنبال ایده ی بازی های هیجانی برای کودکان زیر 7 سال هستید به لینک های زیر مراجعه کنید.

ایده های چمرانی برای بازی هیجانی با کودکان زیر 7 سال

بسته بازی هیجانی زیر 7 سال