جلسات والدین چمرانی ها

 جلسه پایان سال تحصیلی

کلاس پیش دبستانی دخترانه

خانواده بزرگ شهید چمران جلسه پایان سال تحصیلی کلاس پیش دبستانی دخترانه

جلسه ی جمع بندی پایان سال

پایان هر سال تحصیلی در مدرسه ی چمران، معلم های هر پایه ارائه ای از آن چه که در سال تحصیلی در مدرسه گذشته است می دهند. از چالش های پایه و راه کار های آن می گویند. امسال تصمیم گرفتیم که ارائه ی ما کمی متفاوت باشد و رویکرد حل مسئله داشته باشد. جلسه را با جمله ای ازحضرت آقا آغاز می کنیم. بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوب چیزی است که با تربیت حاصل می شود. هر کدام از بچه های کلاس پیش دبستانی حالت منحصر به فرد خود را داشتند و با هم متفاوت بودند. این تفاوت چالش هایی را به وجود می آورد.

اگر مربی پیش دبستانی هستید، و می خواهید با تجربیات مربی های چمرانی و اصول آن ها آشنا شوید، و به ایده های خلاقانه برای طراحی بازی و فعالیت پیش دبستانی دست پیدا کنید، به لینک های زیر مراجعه کنید.

یک کوله تجربه مربیان پیش دبستانی

کارگاه درس پژوهی اصول پیش دبستانی چمرانی

چالش مدیر ها و مطیع ها

تعدادی از بچه ها رییس بودند و می خواستند کلاس را مدیریت کنند‌. یک عده هم مطیع بودند. بچه های مدیر توانمند هستند و اگر فعالیت تعریف شده در کلاس برایشان راحت باشد، کلاس را به هم می ریزند. راه کار ما این بود که به رییس ها مسئولیت دادیم که بتوانیم آن ها را کنترل کنیم. با مطیع ها هم باید صحبت می کردیم تا اعتماد به نفسشان بالا برود.

اگر کار هنری انجام می دادند آن را بولد می کردیم و به بقیه بچه ها نشان می دادیم. سعی می کردیم رییس ها و مطیع ها خیلی با هم سرکار نداشته باشند چون در کنار هم رییس ها رییس تر می شدند و مطیع ها مطیع تر.

چالش من نمی توانم

یک عده قبل از شروع هر فعالیتی می گفتند که من نمی توانم. باید برای این عده وقت بیش تری می گذاشتیم. کنارشان می‌نشستیم و توانایی هایشان را به خودشان نشان می دادیم. مثلاً از کارهای ساده تر شروع می کردیم که ببینند که می توانند. کارهایشان را جلوی بقیه بولد می کردیم. همراهی خانواده ها هم در حل این چالش کمک بسیار زیادی کرد.

بخوانید  جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی پنجم پسرانه

اگر مربی پیش دبستانی هستید، و می خواهید به گنجینه ای از فعالیت های پیش دبستانی دست پیدا کنید، به لینک های زیر مراجعه کنید.

بسته فعالیت پیش دبستانی

ایده های چمرانی برای فعالیت با کودکان پیش دبستان

بسته فعالیت نقاشی پیش دبستان

چالش ارتباط بچه ها

بچه ها نقطه ضعف های هم دیگر را پیدا می کردند و به هم می گفتند و فضای بدی به وجود آمده بود. در مقابل یک سری تغافل می کردیم و در مقابل یک سری ایستادگی می کردیم. یکی از راه حل های ما آب مهربانی بود. هر کسی که دیگری را ناراحت کرده بود برایش آب مهربانی می آورد. این موضوع برای بچه ها ملکه شده بود و در هر صورت آب را می آوردند. همین آب مهربانی فضا را آرام می کرد. البته ویژگی این سن این است که بچه ها ناراحتی هایشان را زود فراموش می کنند.

سعی می کردیم بین آن دو نفری که با هم به چالش می خوردند نکات مشترک پیدا کنیم تا رابطه آن ها بهتر شود. بچه ها در سن پیش دبستانی هنوز حالت خمیری شخصیت را دارند و می توان با اصلاح چالش های آن ها را کم تر کرد. روابط خانوادگی و ارتباط خانواده ها با هم خیلی به این موضوع کمک کرد. یک سری بازی گروهی تعریف می کردیم و سعی می کردیم آن هایی که با هم چالش دارند را با هم در یک گروه قرار دهیم. آن ها مجبور بودند که با هم تعامل کنند که به نتیجه برسند.

افزایش مهارت پیش دبستانی

ما یک روی یک سری مهارت های  پیش دبستانی بچه ها کار کردیم. مهارت های هنری و قصه گویی و..که جزء فعالیت های پیش دبستانی بود و شما در جریان آن بودید. اما بخش مهمی از مهارت برای بچه ها در بخش تعاملات است که شاید پنهان مانده باشد. خیلی مهم است که از قبل از سن ۷ سالگی بچه ها بتوانند این مهارت را به دست بیاورند و با هم دیگر ارتباط بگیرند. در آخر سال بچه ها به یک سطح از مهارت در تعامل رسیده بودند که با هم به یک گوشه از حیاط رفتند و نظر سنجی کردند و کاری را انجام دادند که جمع به آن رسیده بود.

بخوانید  جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی دوم پسرانه

برای دیدن ایده های  فعالیت های پیش دبستانی وراهکار های حل چالش های کلاس پیش دبستانی  و افزایش مهارت های پیش دبستانی می توانید ارائه زیر توسط معلم کلاس پیش دبستانی دختران چمرانی ها را مشاهده کنید.

اگر مربی پیش دبستانی هستید، و می خواهید کلاسی متفاوت و پویا و جذاب داشته باشید، به لینک های زیر مراجعه کنید.

کارگاه مجازی بستر فعالیت پیش دبستانی دخترانه

کارگاه بازی پیش دبستانی دخترانه