تدبر در سوره توحید برای کودکان

مناسب برای دوره اول ابتدایی

( اول، دوم، سوم)

خانواده بزرگ شهید چمران لایو تدبر در سوره توحید برای کودکان

مقدمه ای بر تدبر در قرآن برای کودکان

شاید این سوالات در ذهن شما هم باشد. چگونه کودکان را با قرآن مانوس کنیم؟ آیا تدبر در قرآن برای کودکان امکان پذیر است؟ چگونه کاری کنیم که قرآن برای کودک با بازی و قصه قابل فهم شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا با وجود آموزش قرآن در مدرسه، جوانان نه تنها با قرآن مانوس نیستند، بلکه در قرائت و ترجمه قرآن هم لنگ می زنند؟

آموزش قرآن در مدرسه با آموزش قرائت آغاز می شود. در حالی که قرائت خود سد بزرگی برای ارتباط کودک با قرآن محسوب می شود. راه حل مانوس کردن کودک با قرآن این است که باب آشنایی با آن از لایه تدبر و بیان کاربرد آن در زندگی آغاز شود. در واقع باید ابتدا کاربرد قرآن برای کودک با بازی و قصه قابل فهم شود.

اگرمربی یا والد کودک هستید ودغدغه تربیت دینی دارید، کارگاه های تربیت دینی در لینک های زیر دریچه ی جدیدی به روی شما باز می کند.

کارگاه مجازی تربیت دینی 1- (هفت سال اول کودکی)

کارگاه مجازی تربیت دینی 2 (هفت سال دوم کودکی)

در سلسه لایو های تدبر در قرآن برای کودک ارائه شده توسط حجت الاسلام اعلایی، می توانید به ایده های نابی برای تدبر کودک در قرآن با بازی و قصه و نمایش و نقاشی و.. دست پیدا کنید. تدبر را ابتدا می توانید از بیان قرائت و ترجمه ساده سوره آغاز کنید. سپس به بیان مفهوم و قرض کلی سوره با بازی و قصه و… بپردازید.

اگر معلم قرآن هستید و میخواهید کلاس قرآنی جذاب داشته باشید به لینک زیر مراجعه کنید.

بخوانید  تدبر درسوره ناس و فلق برای کودکان با قصه

کارگاه کتاب درسی قرآن

تدبر در سوره توحید برای کودکان

چیزی که برای ما در مدرسه، در مورد سوره توحید پررنگ بود یکی بودن خداوند بود، اما مفهوم اصلی فقط یکی بودن نیست، بلکه یکپارچگی و عدم وجود ناهماهنگی موضوع اصلی است.

یک پادشاه شکمو بود که همیشه دلش میخواست غذاهای جدید بخورد. یک روز دیگر آشپزهایش نتوانستند غذای جدید درست کنند. یک نفر ایده داد که دو آشپز با هم آشپزی کنند و… ادامه این قصه زیبا برای مفهوم سوره توحید برای کودک با قصه و نقاشی را میتوانید در فیلم مشاهده کنید.

اگرمربی یا والد کودک هستید ودغدغه تربیت دینی دارید، ایبوک های های تربیت دینی در لینک های زیر آگاهی های زیادی در این زمینه به شما می دهد.

ایبوک تربیت دینی 2(بالای 7 سال)

ایبوک تربیت دینی 1(زیر هفت سال)

اگر می خواهید در  زمینه ی تدبر در قرآن برای کودکان تاثیر گذار باشید به لینک زیر مراجعه کنید.

کارگاه درس پژوهی تدبر در قرآن

اگر به این قصه علاقه مند شدید، علاوه بر این فیلم در لینک زیر می توانید تدبر در سوره توحید برای کودکان در قالب همین قصه را با جزییات بیشتر مشاهده کنید.

تدبر در سوره توحید برای کودکان با قصه