کلاس هنر(ساخت پروانه های رنگی رنگی)

خانواده بزرگ شهید چمران کلاس هنر(ساخت پروانه های رنگی رنگی)

آموزش هنر برای دبستانی ها فوت و فن های خاص خودش را دارد. هم باید ساده و جذاب باشد. هم کاربردی. اگر بیش از اندازه برای هنر چارچوب مشخص کنیم؛ خلاقیت بچه ها را سرکوب کرده ایم. خلاقیت در هنر دبستان اهمیت زیادی دارد.

در این نوشته به آموزش ساخت پروانه های رنگی رنگی می پردازیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)مراجعه کنید.

اگر به دنبال خلاقیت در هنر دبستان هستید. بسته جامع فعالیت های هنری همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

ساخت پروانه های رنگی رنگی

امروز می خواهیم به ساخت پروانه های رنگی رنگی بپردازیم. البته پرنده یا گل یا برگ هم با این روش می شود درست کرد. مقوای مشکی که داریم را برمی‌داریم.  آن را از وسط تا کرده و می بریم تا کوچک شود.  عکس پروانه را با مداد یا پاستل سفید یا ماژیک طوسی که روی مقوای مشکی دیده شود، می کشیم.

طرح ما باید کل صفحه را پر کند، پس بال های پروانه را درشت می کشیم تا هم راحت تر بریده شود و هم زیباتر دیده شود. حالا دور شکلمون را خالی می کنیم و از همان طرفی که خط کشیدیم با کاتر می بریم .داخل بال های پروانه را که درآوردیم، طلق می چسبانیم. می توانیم پروانه رنگی رنگی را جلوی نور آفتاب بگیریم و سایه زیبایی که از شکل ما روی زمین می افتند را ببینیم و با آن بازی کنیم.

در واقع با ساخت پروانه های رنگی رنگی، یک اسباب بازی هم ساخته ایم.

در فیلم زیر می توانید آموزش ساخت پروانه های رنگی رنگی را مشاهده کنید.

بخوانید  چگونه آزمایش های علوم ششم را جذاب کنیم؟