معرفی

7 بازی درسی

اول ابتدایی

خانواده بزرگ شهید چمران معرفی 7 بازی درسی اول ابتدایی

معرفی 7 بازی درسی فارسی اول ابتدایی

دراین نوشته به معرفی 7 بازی درسی اول ابتدایی می پردازیم. ما در پایه ی اول معمولا درس را با بازی های درسی اول ابتدایی و فعالیت و قصه به بچه ها یاد می دهیم. گاهی هم ساخت و ساز می کنند. استفاده از بازی های درسی اول ابتدایی و یک سری ابزار جذاب برای آموزش اول ابتدایی، بچه ها را کاملا مشتاقانه همراه می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه اول دبستان، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی بخش کلاس اول، مراجعه کنید.

بازی کارتی فارسی اول ابتدایی

  بچه ها در یک طرف کارت تصویر یک چیز را می کشیدند مثلاً تصویر امین را می کشیدند و در آن طرف کارت، نوشته اش را می نوشتند. همینطور کلمات دیگری مانند مداد و غیره را انجام می دادند و بازی را شروع میکردند. به این صورت که کارت ها را به پشت گذاشته و هنگامی که یک کارت را برمی داشتند مثلاً نوشته امین، باید آنقدر می گشتند تا تصویر امین را نیز پیدا کنند.

بازی دیکته خلاق فارسی اول ابتدایی


املا خیلی مهم است. برای اینکه بچه ها حروف را بنویسند، اما این املا می تواند دیکته خلاق باشد. به این صورت که مثلاً بچه ها روی بادکنک دیکته بنویسند یا روی نمک رنگی با انگشت بنویسند یا با خمیر حروف را درست کنند و یا با گل. ما در زمستان روی برف املا نوشتیم.

بازی در بستر فعالیت هنری

 بستر دیگری برای بازی فعالیت هنری است. مثلاً در یک نقاشی از ابرها دارد یک سری کلمه می بارد و پایین یک سری فعل هست و روی گل ها هم یک سری کلمه بود. باید با آنها جمله می ساختند طوری که به هم بخورد. مثلاً پدر نان خرید. خانه آتش گرفت.

بازی آشپزی فارسی اول ابتدایی


بستر دیگری برای بازی پروژه آشپزی است. مثلاً ما برای حرف نون برای درگیر کردن ذهن بچه ها خمیر را به شکل نان درآوردیم و پختیم. برای حرف ف در برف رفتیم و یاد دادیم.

بازی های مجازی فارسی اول ابتدایی


بعضی از بازی های مجازی مثل آمیرزا می تواند برای تمرین فارسی اول ابتدایی مفید باشد. برای تمرین ریاضی اول ابتدایی هم می توان از بعضی از این بازی ها کمک گرفت. مثلاً بازی های جذاب برای تقارن، بازی هایی برای جمع و تفریق ریاضی

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص بازی های درسی اول ابتدایی، مطالب ارائه شده توسط آقای روحی مربی کلاس اول ادبستان شهید چمران را در فیلم زیر مشاهده کنید.

بخوانید  آموزش مساحت اشکال با بازی (قسمت اول)