آموزش مساحت

ریاضی سوم دبستان

با بازی

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش مساحت ریاضی سوم دبستان را با بازی شیرین کن

آموزش ریاضی سوم دبستان با بازی

در این نوشته به آموزش مساحت ریاضی سوم دبستان با بازی می پردازیم. ما درمدرسه چمران، سعی می کنیم ریاضی سوم دبستان را با بازی و فعالیت و قصه برای بچه ها جذاب کنیم. استفاده از بازی ریاضی خلاق کلاس سوم و یک سری ابزار جذاب برای آموزش ریاضی، بچه ها را مشتاق یادگیری می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس سوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس سوم مراجعه کنید.

آموزش مساحت ریاضی سوم دبستان با بازی

برای شروع این مبحث، ابتدا من یک ظرف پر از آب را آوردم و یک قایق هم درست کردم. قایق را درون ظرف قرار دادم و به بچه ها گفتم، الان قایق در کجای ظرف ما قرار دارد؟ بچه ها گفتن روی آب است.

سپس گفتیم که امروز قرار است که راجع به مساحت صحبت کنیم. مساحت یعنی سطح یک شکل مثل این قایق که روی سطح آب قرار دارد. سپس با کمک مقوا شکل های مختلف مثل مربع، مستطیل و مثلث را در آوردیم و با ابزارهای مختلف روی آن شکل را پوشاندیم.

مثلا لگوهای کوچک را روی مستطیل قرار دادیم تا کاملا شکل ما را پر کنند. سپس از بچه ها پرسیدیم که سطح مستطیل ما از چند لگو درست شده است و تعداد آنها را شمردیم و گفتیم مثلا از ۱۰ تا الگو درست شده است. سپس دوباره این کار را با لگوهای مثلثی شکل یا کاغذهایی که خودمان به صورت مربعی برش داده بودیم انجام دادیم و آن ها را روی سطح شکل قرار دادیم و مجدد آنها را شمردیم.

بخوانید  آموزش مساحت اشکال با بازی (قسمت اول)

این کار همان مفهوم اولیه مساحت بود که بچه ها را با آن آشنا کرد. شما هم مثل من به جای گفتن فرمول اولیه مساحت این کار را انجام دهید تا بچه ها با مفهموم اولیه مساحت آشنا شوند.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در کلاس سوم، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس سوم مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش مساحت ریاضی سوم دبستان با بازی، مطالب ارائه شده توسط مربی کلاس سوم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.