آموزش

سوخت فسیلی

دوم دبستان

خانواده بزرگ شهید چمران داستان جذاب برای آموزش سوخت فسیلی دوم دبستان

برای بچه های کلاس دوم ابتدایی، نشستن سر کلاس و گوش کردن به درس کار سختی است. باید کلاس درس را با چیز هایی که بچه ها دوست دارند جذاب کنیم. آموزش دوم ابتدایی می تواند با داستان و بازی  و ساخت و ساز برای بچه ها جذاب شود و بچه ها را مشتاقانه همراه کند. در نهایت منجر به یادگیری عمیق آن ها می شود. مثلا اگر برای آموزش سوخت فسیلی دوم دبستان، معلم تنها توضیحات تئوری ارائه دهد، احتملا کلاس کسل کننده ای خواهد  داشت.

موضوع این نوشته آموزش جذاب مبحث سوخت فسیلی دوم دبستان می باشد. در این نوشته به معرفی یک داستان جذاب برای آموزش سوخت فسیلی دوم دبستان می پردازیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه دوم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس دوم، مراجعه کنید.

کمک گرفتن از داستان در آموزش سوخت فسیلی دوم دبستان

خلق شخصیت پروفسور برای داستان سوخت فسیلی دوم

داستان گویی ابزار بسیار کاربری در جذاب کردن آموزش ها است. حالا اگر یک شخصیت با مزه و جذاب هم به کمک ما بیاید؛ بچه ها را می تواند کاملا همراه کند.
این شخصیت می تواند یک عروسک یا کاردستی یا حتی دست ما باشد. همان طور که در فیلم می بینید، معلم برای آموزش سوخت فسیلی دوم، با پوشیدن دست کش و نقاشی روی دست خود شخصیت پروفسور را وارد قصه می کند.

ورود شخصیت پروفسور ماجرای سوخت فسیلی دوم

 با بچه ها کتاب علوم را می خواندیم. به این جا رسیدیم که یک روزی ممکن است سوخت ها تمام شوند، ما تو فکر رفتیم که چه کار کنیم و چه کار نکنیم که یک هو دیدیم آقای پروفسور اومد سر کلاسمون و گفت: من دیدم شما دارید در مورد سوخت ها حرف می زنید، من هم از سیاره ی خودم اومدم.
معلم: بله آقای پروفسور، ما داشتیم در مورد این که چند نوع سوخت به نام نفت، گاز، گازوئیل و بنزین داریم صحبت می کردیم.

روزی سوخت فسیلی تمام می شود

در داستان سوخت فسیلی دوم دبستان به تمام شدن آن اشاره می کنیم. پروفسور: می دانستید که این سوخت ها یک روزی تمام می شوند؟ بچه ها: بله می دونستیم اما باید چکار کنیم؟ نمی شود که از ماشین و هواپیما استفاده نکنیم. یا غذا نپزیم.
پروفسور: دخترهای کلاس دوم خوب گوش کنید، بعد از این که متوجه شدیم ممکن است یک روزی سوخت ها تمام شوند، مخترعین به فکر افتادند و یک چیزی درست کردند به نام توربین بادی که پره های آن به وسیله ی باد می چرخد و برق تولید می کند.

چراغ راهنمایی چگونه کار می کند؟

 در ادامه ماجرای تمام شدن سوخت فسیلی دوم دبستان در مورد چراغ راهنمایی صحبت می کنیم. تا حالا دقت کردید که چراغ های راهنمایی و رانندگی چگونه کار می کنند؟ب چه ها: با برق پروفسور: خوب برق هم ممکن است یک روزی تمام شود.
بالای چراغ های راهنمایی و رانندگی یک صفحه وجود دارد که وقتی نور خورشید به آن می تابد، چراغ روشن می شود. بچه ها: شب ها که آفتاب نیست چی؟ پروفسور: این وسیله، نور خورشید را در روز ذخیره می کند و در شب که خورشید نیست از آن استفاده می کند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص آموزش سوخت فسیلی دوم دبستان، توضیحات ارائه شده توسط مربی کلاس دوم ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.

بخوانید  بازی های درسی فارسی دبستان