جلسات والدین چمرانی ها

 جلسه پایان سال تحصیلی

کلاس ششم پسرانه

خانواده بزرگ شهید چمران جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی ششم پسرانه

جلسه ی جمع بندی پایان سال

پایان هر سال تحصیلی در مدرسه ی چمران، معلم های هر پایه ارائه ای از آن چه که در سال تحصیلی در مدرسه گذشته است می دهند. در پایه ی ششم ما حجم آموزش مستقیم را افزایش دادیم.  آموزش مستقیم لزوما به معنی یک آموزش خشک و خسته کننده نیست بلکه آموزش مستقیم هم می تواند جذاب باشد.

اگر معلم کلاس ششم هستید و می خواهید با تجربیات معلم های چمرانی و اصول آن ها آشنا شوید به لینک  زیر مراجعه کنید.

یک کوله تجربه مربیان ششم دبستان

بازیابی اطلاعات

یک دفتر پاپکو داشتیم که بچه ها باید هر چیزی که یاد می‌گرفتند را با زبان خودشان در آن دفتر می نوشتند. این کار به مهارت بازیابی اطلاعات و پیاده کردن اطلاعات در برگه کمک می کرد. هم چنین باعث می شد که مطلب در ذهن بچه ها ماندگار شود.

اگر معلم ابتدایی هستید لینک زیر برای نوشتن طرح درس های خلاقانه برای ابتدایی می تواند برای شما مفید باشد.

کارگاه آموزشی سیر طرح درس نویسی علوم (پایه اول تا ششم)

ایده های چمرانی برای طرح درس نویسی بر اساس انیمیشن

تربیت دینی

آشنایی با فروع دین را در پایه ششم انجام دادیم. مبحث بلوغ را در اعتکاف شروع کردیم و در مدرسه ادامه دادیم. بعد از مطرح کردن بلوغ و توقع جدیدی که خداوند از ما دارد، بحث احکام جدی تر شد و بچه ها پذیرش آن را داشتند.

درک دینداری و تمایل به دین: سعی می کردیم بچه ها را جوری بار بیاوریم که خودشان دنبال حل مسائل دینی خود باشند و پرسش گر بار بیایند.

بخوانید  جلسه ی پایان سال تحصیلی پایه ی دوم پسرانه

گفت گو: سعی می کردیم که فضایی ایجاد کنیم که بچه ها به صورت خصوصی دغدغه های درونی خود را بیان کنند. والدین هم باید این فضا را حتما ایجاد کنند.

ورود به مسائل و رفع شبهات: گاهی لازم بود بعضی مسائل برای بچه ها توضیح داده شود. گاهی سوال و شبهه ای داشتند که باید فضا برای راحت مطرح کردن آن مهیا می شد.

اگر به دنبال یک مرجع مناسب برای مطالعه در مورد تربیت دینی هستید به لینک های زیر مراجعه کنید.

ایبوک تربیت دینی 2(بالای 7 سال)

کارگاه مجازی تربیت دینی 2 (هفت سال دوم کودکی)

بازخورد بچه ها

آخر سال به بچه ها برگه ای دادیم که نظرات مثبت و منفی خود را در باره کلاس و معلم بنویسند. این باز خورد گرفتن از بچه ها برای معلم می تواند درس آموز باشد.

برای دیدن ایده های  آموزش کلاس ششم و فعالیت های جانبی می توانید ارائه زیر توسط معلم کلاس ششم پسران چمرانی  را مشاهده کنید.