تدریس ریاضی

پنجم دبستان

را با بازی

جذاب کن

خانواده بزرگ شهید چمران تدریس ریاضی پنجم دبستان را با بازی جذاب کن

تدریس ریاضی پنجم دبستان با بازی

ما در مدرسه چمران برای یادگیری عمیق و با لذت، برنامه ریزی می کنیم. برای این هدف باید تلاش کنیم که تدریس ریاضی پنجم دبستان با استفاده از بازی و پروژه های ریاضی کلاس پنجم جذاب شود. ما نباید برای آموزش عجله کنیم. جوری که یادگیری صورت نگیرد و فقط انباشت اطلاعات غیر کاربردی برای دانش آموز اتفاق بیفتد. تدریس ریاضی پنجم دبستان با بازی، باعث می شود بچه ها مشتاقانه مفاهیم ریاضی کلاس پنجم را آموزش ببینند. در این نوشته به یک مورد از تدریس ریاضی پنجم دبستان با استفاده از بازی برای معرفی میلیاردها، اشاره می کنیم.

برای استفاده از کوله بار تجربه مربیان چمرانی در زمینه تدریس ریاضی پنجم دبستان با بازی، می توانید به کارگاه های یک کوله تجربه ی معلمان چمرانی موجود در سایت کاچی (محصولات چمرانی ها) به طور مثال یک کوله تجربه مربیان پنجم دبستان  مراجعه کنید.

تدریس مبحث میلیارد ریاضی پنجم دبستان با بازی خرید و فروش

فصل اول کتاب ریاضی پنجم دبستان عنوانش هست عددنویسی و الگوها و در این فصل عنوانی که جدید است، بحث میلیارد است. ما تدریس مبحث میلیارد ریاضی پنجم دبستان با بازی خرید و فروش انجام می دهیم. ما اجناسی را در کلاس در اختیار بچه ها قرار می دادیم مثل کاشی، چوب بستی، چسب و هر چیز دیگری. همچنین لازم است برای انجام این بازی یک پول هایی را هم تهیه کنیم، که میتواند خیلی ساده باشد.  من این پول ها را با ارزش های مختلف تهیه کردم و پرینت گرفتم. مثالا ۵ میلیارد. که ما در مدرسه خودمان عنوان این پول ها را چمرانی انتخاب کردیم .سپس روی هر کدام از این اجناس قیمتی می خورد. به طور مثال ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان قیمت هر کاشی بود.

بخوانید  بازی و ریاضی کلاس چهارم (شناخت کسر ها)

حالت بهتر این قضیه زمانی است که شما یک مبلغی را ابتدای سال به عنوان هدیه به هر کدام از بچه ها بدهید تا دانش آموزان بتوانند در طی سال هر چیزی را که نیاز داشتند از مغازه کلاس بخرند. نکته بعدی این است که هرچه قدر تعداد و تنوع این وسایل بیشتر باشد بازی جذاب تری خواهیم داشت. اگر مدرسه امکان فراهم کردن وسایل خیلی زیاد را نداشت، می توانید از وسایل ساده مثل کاغذA4  یا کاغذ رنگی استفاده کنید، که فقط جنبه بازی داشته باشد.

تدریس مبحث میلیارد ریاضی پنجم دبستان با بازی تهیه فاکتور

برای آموزشی تر کردن این بازی و درگیری بیشتر بچه ها با بحث آموزشی، ما فرمی را مانند فاکتور تهیه کردیم و به تعداد بچه ها به آنها دادیم. بچه ها می توانند نام کالا، تعداد آنها، قیمت هر کدام و در نهایت جمع کل آن را در فاکتور بنویسید. در نهایت ما نگاه میکنیم، و اگر درست بود، تایید میکنیم و در سبد خریدشان قرار میدهیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه پنجم ابتدایی، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس پنجم ، مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص تدریس ریاضی پنجم دبستان بازی، می توانید توضیحات ارائه شده  توسط مربی ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.