فارسی اول دبستان

آموزش نشانه ی ف

با بازی

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش نشانه ی ف را با بازی شیرین کن.

دانش آموز اول ابتدایی هنوز در حال و هوای کودکی است. کلاس اول نقطه ی ورود به دبستان است و زنجیر اتصالی است که دوره ی کودکی را به دبستان وصل می کند. اگر ما می‌خواهیم بچه هایمان با حال خوبی شروع به درس خواندن کنند و خوشحال باشند و از یادگیری لذت ببرند، کلاس اول به عنوان نقطه شروع، اهمیت بالایی دارد.

کلاس اول باید جوری طراحی شود که به کودک فشار و استرس وارد نشود و با خستگی و بی حالی مجبور به درس خواندن نباشد. کلاس اول باید حس مثبت و لذت بخشی در مورد درس خواندن و مدرسه به بچه ها منتقل کند. در این نوشته به آموزش نشانه ف با بازی می پردازیم.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها در پایه اول دبستان، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس اول، مراجعه کنید.

آموزش کلاس اول با بازی

زمانی که آموزش فارسی به همراه بازی های درسی باشد، دانش آموزان ابتدایی، درس فارسی را با اشتیاق زیادی یاد می گیرند و درس شیرین فارسی ابتدایی به جانشان می نشیند.

آموزش نشانه ها با بازی

قدم اول در تدریس نشانه ها، آشنا کردن بچه ها با نشانه ها است. ما در تدریس از قصه، نمایش، بازی، پانتومیم، گنج یابی استفاده می کنیم و سعی میکنیم انواع بازی برای آموزش و تثبیت نشانه ها را انجام دهیم. در ادامه به فعالیتی برای آموزش نشانه ف با بازی می پردازیم.

بخوانید  آموزش اعداد اعشاری با بازی

آموزش نشانه ف با بازی

برای آموزش نشانه ف با بازی، ابن بار از اریگامی کمک می گیریم. کی می دونه این عکس چیست؟ (عکس بلور برف) اگر شما هم مثل من از این برف های قشنگ می خواهید درست کنید یک کاغذ بیاورید. آن را تبدیل به کاغذ اوریگامی کنید. چگونه؟

ساخت برف با اریگامی برای آموزش نشانه ف با بازی

یک کاغذ را بردارید و گوشه ی بالای آن را تا پایین بیاورید به طوری که شبیه سه گوش شود. قسمت اضافه ی پایین آن را با قیچی ببرید. سپس کاغذ اوریگامی را از وسط تا کنید و باز هم از وسط تا کنید تا شبیه یک مربع کوچک شود. حالا از گوشه ی بالای کاغذ شروع به کشیدن برف کنید و با قیچی از روی خط ها عبور کنید و در آخر، تای کاغذ را باز کنید و بلور برف را تماشا کنید .چند عدد دیگر هم از این برف ها درست کنید. همگی را با یک نخ به هم وصل کنید.

نقاشی آدم برفی برای آموزش نشانه ف با بازی

امروز نشانه ی «ف» را یاد گرفتیم و دانستیم که آخر کلمه برف هم «ف» دارد. برای آموزش نشانه ف با بازی یک آدم برفی روی تابلو می کشیم. نشانه های آن را دوره می کنیم. می بینیم که نشانه «ف» هم در این کلمه وجود دارد. نمونه هایی از کلماتی که نشانه «ف» دارند :فلامینگو، فلفل، فوتبال، فانوس.

چیستان برای آموزش نشانه ف با بازی

برای آموزش نشانه ف با بازی  می توانیم از چیستان استفاده کنیم. من می خواهم چند تا چیستان بگویم که جوابش با «ف» شروع می شود. اون چیزی که می بافیم و زیر پا می اندازیم چیست؟ جواب: فرش. نام حیوانی که خرطوم دارد و ابتدای آن ف است؟جواب: فیل

برای کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص  آموزش نشانه ف با بازی ، توضیحات ارائه شده توسط مربی کلاس اول ادبستان شهید چمران را مشاهده کنید.

بخوانید  آموزش مساحت ریاضی سوم دبستان را با بازی شیرین کن