آموزش مساحت اشکال با بازی(قسمت دوم)

خانواده بزرگ شهید چمران آموزش مساحت اشکال با بازی(قسمت دوم)

آموزش مساحت اشکال با بازی

دراین نوشته به آموزش مساحت اشکال با بازی، می پردازیم. ما در دوره ی ابتدایی معمولا درس ها  را با بازی و فعالیت و قصه به بچه ها یاد می دهیم. گاهی هم ساخت و ساز می کنند. استفاده از بازی های درسی و یک سری ابزار جذاب برای آموزش ابتدایی، بچه ها را کاملا مشتاقانه همراه می کند. همچنین باعث یادگیری عمیق آن ها می شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها، در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی) مراجعه کنید.

آموزش مساحت اشکال با بازی؛ شهر لگویی

برای آموزش اشکال با بازی، به شهر لگویی سفر کردیم. در فیلم زیر می توانید داستان جذاب شهر لگویی را ببینید. مربی برای تفهیم مفهوم مساحت مثلث و متوازی الاضلاع داستانی را طراحی می‌کند.  وارد یک منطقه می شوند و قرار است تعدادی پارک بسازند. ولی زمین‌ها شکل مربع و مستطیل نیست. راهکارهایی برای محاسبه و اندازه‌گیری مثل استفاده از کاغذ شطرنجی و شمردن خانه‌ها را ارائه می‌دهند. در آخر می‌گویند مثلث اضافه را می‌بریم و می‌گذاریم در گوشه خالی و این می‌شود مستطیل و این گونه مساحت را می‌توانیم حساب کنیم. برای مثلث هم, به همین شیوه راهکار ارائه می‌شود.

برای استفاده از تجربه های چندین ساله ی تیم چمرانی ها،در پایه چهارم دبستان در قالب کارگاه ها و ایبوک های آموزشی و تربیتی، می توانید به سایت کاچی (محصولات چمرانی)، بخش کلاس چهارم مراجعه کنید.

بخوانید  ریاضی کلاس سوم را با بازی شیرین کن

در فیلم  زیر می توانید داستان جذاب شهر لگویی برای آموزش مساحت اشکال با بازی را مشاهده کنید.