• نام فیلم:

    جنگ با بابابزرگ

  • شرکت یا کشور سازنده:

    محصول ۲۰۲۰ آمریکا

  • مناسب برای:

    والدین

    کودکان +10

خانواده بزرگ شهید چمران فیلم جنگ با بابابزرگ

 موضوع کلی فیلم؟

تعاملات یک پدربزرگ و نوه و نحوه ی مواجهه ی آن ها با یک چالش

اگه بخوایم یه اسم دیگه برای این فیلم بذاریم:

اتاق من یا اتاق بابابزرگ

خلاصه ای از داستان فیلم:

پدر بزرگ بعد از فوت همسرش دچار فراموشی می‌شود، او یک دختر دارد که بسیار نگران‌اوست. ‌او ۳ فرزند دارد. دختر با اصرار پدر را راضی می‌کند که به خانه آنها بیاید.

پیتر (پسر خانواده) را مجبور می‌کنند که جابجا شود و به اتاق زیر شیروانی برود تا اتاق را در اختیار پدربزرگ قرار دهند.

پیتر اتاقش را بسیار دوست داشت و دوست نداشت که کسی آن را از دست او در آورد. به پدر بزرگ می گوید که اتاقم را پس بده ولی پدربزرگ می گوید من نمی توانم از این اتاق جابجا شوم. 

پسرتصمیم می گیرد که با پدربزرگ وارد یک جنگ شود. پدربزرگ هم با دوستان خود مشورت می کند و شروع میکند به برنامه ریزی برای مقابله با پیتر.

پیتر تمام تلاش خود را می کرد که بتواند پدربزرگ را شکست دهد. او با دوستان خود در مدرسه فکر کردند و نقشه کشیدند. از طرف دیگر پدربزرگ هم با دوستان خود نقشه های کشید که بتواند پیتر را سر جای خود بنشاند.

اوج دعوای پدربزرگ و پیتر در روز تولد دختر کوچک بود. در حالی که قبل از تولد با یکدیگر قول داده بودند که در صلح باشد تا تولد تمام شود ولی به علت اشتباهی که پیتر کرد تمام تولد به هم ریخت و پدربزرگ آسیب‌های جدی در دست و پای خود دید. بعد از تولد و اتفاقاتی که افتاد پیتر به شدت ناراحت بود از اتفاقی که برای پدربزرگ افتاده. پدر بزرگ در بیمارستان تصمیم گرفت، که به خانه خود باز گردد و وسایلش را از اتاق پیتر بردارد.

پیتر وقتی متوجه این قضیه شد خودش رفت دنبال پدربزرگ و با او صحبت کرد و او را راضی کرد که به خانه برگردد چون می‌دانست که پدربزرگ را خیلی اذیت کرده در حالی که او را به شدت دوست داشت.

دیالوگ قشنگ فیلم:

در جایی دختر پدربزرگ میخواهد پدرش را راضی کند که به خانه آنها بیاید چون میداند پدرش از فوت مادرش بسیار ناراحت است به پدر می‌گوید:”بیا با هم دوتایی براش دلتنگی کنیم”

بخوانید  انیمیشن قرمز شدن

یک صحنه ی جذاب فیلم:

قسمتی که مادر میخواست راسل را بزند ولی پشیمان می‌شود و دست دوستی به سمت او دراز می‌کند.

یکجا دوتایی تصمیم می گیرند که جنگ را آغاز کنند بعد از اعلام تصمیم پیتر با لبخند به پدربزرگ می‌گوید دوستت دارم.

بد آموزی های فیلم:

1. در این فیلم دشمنی در آن حیطه دلخواه را نشان میداد که برای رسیدن به هدف هر کاری می‌توانم انجام دهی.

2. روابط دختر و پسر: در مورد خواهر بزرگ‌تر که در انتهای خراب شدن منزل در جشن تولد حضور دوست پسر دختر در اتاق او را نشان داد.

سخن آخر:

برای دیدن همراه بچه ها حتی در نسخه فیلیمو، باید جاهایی سانسور شود چون چند جا به آلت تناسلی اشاره شده که اصلا قشنگ نبود و اگر کودکی با والد خود فیلم را دید والد باید پاسخ های مناسبی داشته باشد.

در کل فیلم طنز و خنده داری است.

نویسنده: راحله رضایی